Game Design

Game Design

Il percorso di Game Design, primo corso internazionale della Giano Academy – Accademia del Gioco di Ruolo, è rivolto agli aspiranti game designer, a tutti coloro che hanno un gioco nel cassetto, agli appassionati interessati a scoprire e conoscere il mondo della creazione dei Giochi di Ruolo dall’ideazione alla realizzazione delle sue componenti (principalmente di meccanica e adattamento all’ambientazione).

Il percorso consta di un corso Base (Introduction to Design), un Intermedio (Design Depth) e tre Avanzati a scelta, da poter frequentare in qualsiasi ordine (Fun with Ronnies, Lesson from The Pool, Three Fantasies).

I corsisti avranno modo di seguire il percorso formativo attraverso un approccio metodologico teorico/pratico, che integri alle lezioni frontali e laboratoriali anche attività pratiche sul campo. Il corso è in inglese.

Introduction to Design (Base)

This course presents and applies the core variables of role-playing to each person’s needs and goals. It specifically breaks assumptions and barriers.

 

Design Depth (Intermediate)

This course challenges the designer regarding authenticity, specific content, rules combinations, and the purpose of play. Prerequisite: Introduction to Design.

 

Fun with Ronnies (Advanced)

This course presents an applied design exercise, from first inspiration to sit-down play. Prerequisite: Design Depth.

 

Three Fantasies (Advanced)

This course examines what has become of “fantasy” within and because of role-playing, whether it survives at all, and what it could be. Prerequisite: Design Depth.

 

Lessons from The Pool (Advanced)

This course reveals and examines the interrelations among system, speaking, ideas, and story, using The Pool, its many derivatives, and games it has influenced. Prerequisite: Design Depth.